Reklamačný poriadok

Prevádzkovateľ

Obchodné meno: Movement & relax studio, s.r.o.

Sídlo: Pri Prachárni 4G, 040 11 Košice

IČO: 55 250 637

DIČ: 2121914861

IČ DPH: SK2121914861

Zapísaný v Obchodnom registri: Mestský súd Košice, oddiel: Sro, Vložka č. 561444/V

Prevádzka

BODYMOVEMENT, Movement & relax studio, s.r.o., Pri Prachárni 4G, 040 11 Košice.

Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a ustanoveniami Zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.

Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.

Reklamačný poriadok upravuje spôsob uplatňovania nárokov Klienta vyplývajúcich zo zodpovednosti Prevádzkovateľa, ktorý poskytol Službu za nedostatky a vady poskytnutej Služby ako aj za Tovar, ktorý predal Klientovi a za vybavenie reklamácie.

Prevádzkovateľ zodpovedá za kvalitu poskytovaných Služieb alebo Doplnkových služieb a za vady Služieb alebo Doplnkových služieb (ďalej len ako „Služby“).

Klient má právo na reklamáciu, v prípade, ak mu boli poskytnuté Služby alebo predaný Tovar za nasledovných podmienok:

I. Uplatnenie reklamácie, lehoty a miesto uplatnenia

1. V prípade, že Klient zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie alebo zakúpená Služba alebo Tovar obsahuje vady, je oprávnený uplatniť si prípadnú reklamáciu u Prevádzkovateľa.

2. Pokiaľ sa reklamácia týka Služby, ktorá nebola poskytnutá alebo nebola poskytnutá v dohodnutom alebo bežnom rozsahu, kvalite, množstve alebo termíne, je Klient povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu potom, čo zistil dôvody na uplatnenie reklamácie v deň, keď mala byť alebo bola Služba poskytnutá; inak nárok na reklamáciu zaniká.

3. Pokiaľ sa reklamácia týka ceny Služby, je Klient oprávnený uplatniť reklamáciu v lehote 10 kalendárnych dní od poskytnutia Služby.

4. Pokiaľ sa reklamácia týka Tovaru, ktorý si Klient zakúpil, je oprávnený uplatniť reklamáciu ihneď po zistení vád Tovaru, najneskôr však do troch pracovných dní po zakúpení Tovaru, inak jeho nárok zaniká.

5. Klient si môže uplatniť reklamáciu osobne na recepcii Prevádzky, mailovou formou alebo písomne na adrese Prevádzky, a to vypísaním reklamačného formulára, ktorý je k dispozícii Klientovi v Prevádzke alebo na Webovej stránke Prevádzkovateľa.

6. Pokiaľ je reklamácia uplatnená osobne na Prevádzke a nie je v plnom rozsahu vybavená ihneď, vyplní Klient reklamačný formulár.

7. Klient je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť doklady o zaplatení služby a uviesť presný popis vady, ktorú reklamuje.

8. Lehoty na uplatnenie nedostatku alebo vád Služby alebo Tovaru sú stanovené s ohľadom na skutočnosť, že s odstupom času sa sťažuje dôkaznosť a objektívnosť posúdenia a tým aj možnosť riadneho vybavenia reklamácie.

9. Klient je povinný uviesť predmet a dôvod reklamácie a svoje tvrdenia aj preukázateľne skutkovo podložiť.

10. Pokiaľ Klient predloží Zodpovednej osobe vybavujúcej reklamáciu podklady týkajúce sa reklamácie, tieto skutočnosti sa uvedú aj v reklamačnom formulári.

11. Lehota na vybavenie reklamácie je stanovená maximálne na tri dni od prijatia reklamácie. Prevádzkovateľ vyvinie snahu na okamžité riešenie uplatnenej reklamácie v Prevádzke, pokiaľ to je možné. V odôvodnených prípadoch, pokiaľ nie je možné posúdiť zhodnotenie stavu Služby alebo Tovaru alebo musí kontaktovať Prevádzkovateľ výrobcu alebo distribútora Tovaru, môže sa lehota na vybavenie reklamácie predĺžiť na 30 dní.

12. Pri reklamácii Klient uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (meno, priezvisko, bydlisko, email, telefónne číslo) a opíše v čom spočíva vada poskytnutej služby. Pri reklamácii Klient tiež uvedie, ktorý z nárokov zodpovednosti za vady si uplatňuje.

13. Klient má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamácie), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za vady služieb.

14. O vybavení reklamácie a o spôsobe jej vybavenia je Prevádzkovateľ povinný informovať Klienta a to vhodnou a preukázateľnou formou.

15. Za ukončenie reklamačného konania sa považuje jej vybavenie. Pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania vrátením ceny za službu, vyplatením zľavy z ceny za službu, poskytnutím náhradnej služby alebo jej odôvodnené zamietnutie.

II. Dôvody zamietnutia reklamácie

1. Klient je povinný uplatniť reklamáciu v zásade ihneď, bez zbytočného odkladu alebo v lehotách upravených v Reklamačnom poriadku, inak mu právo na reklamáciu zaniká.

2. Za chybne poskytnutú Službu nemožno považovať čerpanie Služieb menšieho rozsahu spôsobené samotným Klientom.

3. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody, poranenia alebo úrazy, ktoré zapríčinil Klient vlastnou neopatrnosťou, nerešpektovaním vlastného zdravotného stavu alebo nerešpektovaním Prevádzkového poriadku, prípadne nesprávnym používaním zariadení Prevádzkovateľa.

4. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody alebo vady Služby, ktoré boli spôsobené porušením povinností tretej osoby.

5. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody alebo vady Služby, pokiaľ k nim došlo z dôvodov na strane Klienta, napríklad neodborným zaobchádzaním, nadmerným zaťažovaním alebo nesprávnym používaním a podobne.

6. Prevádzkovateľ nezodpovedá za škody spôsobené v dôsledku Vyššej moci.

7. Vo vyššie uvedených prípadoch bude reklamácia zamietnutá.

III. Nároky z oprávnenej reklamácie

1. Ak si Klient uplatní právo zo zodpovednosti za nedostatky Služby, ktorá je mu poskytnutá alebo už bola poskytnutá, Poskytovateľ Služieb alebo Zodpovedná osoba je povinný po náležitom preskúmaní skutkových a právnych okolností rozhodnúť o reklamácii.

2. Zodpovedná osoba poverená Poskytovateľom služieb môže na mieste vybaviť reklamáciu, a to v rozsahu a do výšky úhrady vstupného alebo poskytnutím náhradného plnenia v rovnakej výške.

3. Pri posudzovaní oprávnenosti uplatnenia reklamácie Klienta, je povinná Zodpovedná osoba vykonať riadny zápis o vybavení reklamácie.

4. Pri neposkytnutí Služby má Klient nárok na náhradnú Službu v rovnakom rozsahu ako bola neposkytnutá Služba. Pri neúplnej, vadne poskytnutej Službe si môže Klient zvoliť náhradnú novú Službu alebo primeranú zľavu z ceny Služby.

5. Pri vadnom Tovare má Klient nárok na výmenu Tovaru, pokiaľ vráti Tovar späť. V prípade Tovaru, ktorý bol konzumovaný v Prevádzke a nie je možné vrátenie Tovaru, má Klient nárok na vrátenie ceny za Tovar, pokiaľ bola reklamácia uplatnená okamžite po konzumácii.

6. Pri Tovaroch potravinárskeho druhu plynie záručná doba za akosť Tovaru do dátumu minimálnej trvanlivosti alebo do doby, do ktorej má byť tovar spotrebovaný, pokiaľ sú dodržané podmienky skladovania zo strany Klienta. Pri Tovaroch nepotravinárskeho druhu plynie záručná lehota do dátumu spotreby, ktorý je uvádzaný výrobcom Tovaru.

7. Klient má právo uplatniť svoje právo vyplývajúce zo záruky za akosť Tovaru len na Tovar, ktorý má vady a bol preukázateľne zakúpený v Priestoroch. Za vadu Tovaru nemožno považovať takú zmenu Tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebenia alebo nesprávneho používania, skladovania či nesprávneho zásahu. Klient je povinný preukázať zakúpenie Tovaru od Prevádzkovateľa, a to predovšetkým v prípade, kedy uplatňuje nároky z vady za Tovar po uplynutí 24 hodín od jeho zakúpenia.

8. Ak sa vybaví reklamácia Služby poskytnutím zľavy, bude peňažný rozdiel medzi pôvodnou čiastkou a čiastkou po zľave vo výške zľavy vyplatený Klientovi v hotovosti, pokiaľ sa s Prevádzkovateľom nedohodne inak.

9. Okamžitá výmena tovaru alebo jeho časti je podmienená aktuálnym stavom Tovaru na sklade Prevádzkovateľa. Ak žiada Klient výmenu vadného Tovaru za Tovar bez vád alebo vrátenie kúpnej ceny, musí predložiť reklamovaný Tovar kompletný, so všetkým jeho príslušenstvom, ktoré bolo obsahom pôvodného balenia Tovaru a doklad o jeho zakúpení od Prevádzkovateľa.

10. Záruka sa nevzťahuje na opotrebovanie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, a na Tovar akokoľvek upravovaný Klientom alebo treťou stranou. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody, ktoré vznikli na Tovare v dôsledku živelnej pohromy či poveternostných vplyvov, alebo inými okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť Prevádzkovateľa.

11. Voľbu spôsobu vybavenia reklamácie vykoná Klient. Ak Klient nezvolí spôsob vybavenia reklamácie v primeranej lehote, zvolí ho Prevádzkovateľ.

12. V prípade zľavy nie je možné neskôr reklamovať Službu alebo Tovar pre chybu, za ktorú bola zľava poskytnutá.

IV. Spolupráca Klienta pri vybavení reklamácie

1. Klient je povinný poskytnúť potrebnú súčinnosť pri riešení reklamácie, najmä podať informácie, predložiť doklady preukazujúce skutkový stav, špecifikovať svoje požiadavky ohľadne nároku z reklamácie.

2. Pokiaľ si to vyžaduje povaha reklamácie, musí Klient umožniť Poskytovateľovi, resp. Zodpovednej osobe, aby sa mohli presvedčiť o oprávnenosti reklamácie.

3. V prípade, ak Klient uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, je povinný vadný Tovar predložiť osobne v Prevádzke.

4. V prípade, ak reklamácia neobsahuje vyššie uvedené informácie a tieto informácie nedoplní reklamujúci Klient ani do 3 dní od výzvy Prevádzkovateľa na ich doplnenie, konanie o vybavení reklamácie sa zastaví a reklamácia nebude riešená.

V. Spôsob vybavenia reklamácie

1. V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako úplne alebo z časti odôvodnená, spočíva vybavenie reklamácie v bezplatnom odstránení nedostatku, alebo v poskytnutí náhradnej služby, alebo po dohode prípadným poskytnutím primeranej zľavy z ceny.

2. V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako neodôvodnená, bude Klient informovaný o dôvodoch zamietnutia reklamácie vo vyjadrení Prevádzkovateľa k reklamácii. Vyjadrenie môže byť zaslané Klientovi formou e-mailu alebo prostredníctvom poštovej zásielky alebo predložené osobne v Prevádzke.

3. V prípade, ak je Klient spotrebiteľom, teda je to fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania a nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak Prevádzkovateľ na žiadosť Klienta podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Klientom, Klient má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-rieseniaspotrebitelskych-sporov/146987s, pričom Klient má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Klient môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Prevádzkovateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 31.10.2023.

V Košiciach, dňa 31.10.2023